معرفی محصولات, مقالات ورزشی

خرید کفش ترکینگ و کوهنوردی

خرید کفش ترکینگ و کوهنوردی

خرید کفش ترکینگ و کوهنوردی

خرید کفش ترکینگ و کوهنوردی: انتخاب یک جفت کفش مناسب ترکینگ ، کوهنوردی مردانه و زنانه به ندرت یک فرآیند ساده است. هر فردی شکل پاهای متفاوتی دارد، بنابراین چیزی که برای یک فرد کار می کند لزوماً برای شخص بعدی کارساز نیست. در اینجا مواردی وجود دارد که طراحان کفش هنگام نصب کفش در نظر می گیرند، و سؤالاتی که ما از شما می پرسیم تا اطمینان حاصل کنیم که کفشی نه تنها با نیازهای شما مطابقت دارد، بلکه مهمتر از همه با پای شما مطابقت دارد. بنابراین اگر به دنبال خرید یک جفت کفش ترکینگ و کوهنوردی راحت به صورت آنلاین یا فروشگاهی هستید، ابتدا این مطلب را بخوانید تا ذهن خود را در کنار چیزهایی که ممکن است نیاز به در نظر گرفتن داشته باشید، در نظر بگیرید.

woman-crossing-stream-wearing-hiking-boots-90336210-fa3ce92461614e8db7480c1d4be85e2c.jpg (1885×1414)

انواع کفش:

کفش های ساق کوتاه و متوسط:  کفش‌های کوتاه و متوسط ​​از جنس پارچه یا پارچه/چرم برای پیاده‌روی‌های کوتاه روز یا برای کسانی که به دنبال پیاده‌روی سریع و سبک هستند. آنها را می‌توان برای سفرهای طولانی‌تر با بارهای سنگین استفاده کرد، اما توجه به این نکته مهم است که اگرچه روی پای شما بسیار سبک‌تر هستند، اما در پایان یک روز طولانی به خوبی از پاهای شما محافظت نمی‌کنند و به اندازه آن دوام نمی‌آورند. به اندازه یک کفش زیره و کفی بلند تر.

کفش های ساق بلند: کفش های ساق بلند برای سفرهای طولانی‌تر مناسب‌تر هستند، زیرا حمایت بیشتری در اطراف مچ پا و زیره میانی دارند. آنها معمولاً از جنس پارچه/چرم سنگین تر یا ساختار کامل چرمی هستند. معمولاً برای خراب کردن این کفش‌ها زمان زیادی لازم است. این کفش‌ها به اندازه جفت سبک‌تری که برای پیاده‌روی‌های کوتاه‌تر انتخاب می‌کنید راحت نیستند. حجم پا نیز باید در نظر گرفته شود، یعنی چقدر پای شما در واقع کفش را پر می کند. 

hiking-shoes-puddle-1024x683.jpg (1024×683)

استایل هایی را که با پای شما مناسب نیستند حذف کنید یک کفش مناسب باید احساس کند که محکم به دور پای شما پیچیده شده است، اگر پاهایتان باریک یا پهن است، از یکی از اعضای تیم بخواهید که شما را به سمت مدل‌هایی هدایت کند که مناسب‌ترین مدل‌ها هستند (جدول زیر را ببینید که شخصیت‌های چکمه‌ها و کفش‌های ما را نشان می‌دهد. ). حجم پا نیز باید در نظر گرفته شود (در واقع چقدر پای شما کفش را پر می کند)، درج ها را می توان برای رفع مشکلات حجم تنظیم کرد. حتماً مشکلات قبلی که ممکن است با پاهای خود داشته اید را ذکر کنید، این می تواند بر روی بهترین سبک برای شما تأثیر بگذارد.

EMS-BIG-SUR-1221-Merrell.jpg (2000×1335)

چه زمانی باید کفش را امتحان کنم؟ بهترین زمان برای امتحان کردن کفش در پایان روز یا بعد از یک پیاده روی طولانی است. پاهای شما معمولاً با شروع گردش خون کمی بزرگ‌تر می‌شوند، نه اول صبح.

سایز بندی: کفش ها را با اندازه ای شروع کنید که به نظر شما سایز پای معمولی شماست. جوراب کوهنوردی خود را همراه داشته باشید یا از یکی از فروشنده ها یک جوراب مناسب بخواهید تا آن را امتحان کنید. درگیر این اعداد نباشید، زیرا ممکن است متوجه شوید که از اندازه ای که به نظر شما عادی است، در حال افزایش یا کاهش است. اندازه کفش‌ها می‌تواند بین برندها و حتی بین مدل‌های مختلف در یک برند بسیار متفاوت باشد. به عنوان یک راهنما، شما باید تقریباً یک فاصله بین انتهای انگشت شست و انتهای کفش داشته باشید.

A man puts on his boots at a campsite

چگونه می توانم تشخیص دهم کفش ترکینگ و کوهنوردی که مناسب هستند؟ کفش باید احساس کند که به راحتی دور کل پای شما پیچیده می شود و از لغزش پهلو به پهلو در کفش جلوگیری می کند. شما باید بتوانید انگشتان پای خود را تکان دهید و کفش نباید احساس کند که پای شما را در کناره ها له می کند.  مسیر ناهموار پاشنه شما باید به خوبی در قسمت عقب کفش قرار گیرد و پا شما داخل کفش بلند نشود. 

سوالات متداول در مورد کفش های ترکینگ و کوهنوردی: 1. آیا به کفش های ضد آب نیاز دارم؟ در حالی که یک کفش ضد آب در شرایط سرد و مرطوب عالی است، اما در شرایط گرم می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. این به این دلیل است که، در حالی که آستر ضد آب قابل تنفس است، به اندازه‌ای که اصلاً آن را ندارید، قابل تنفس نیست. در محیط های گرم، کفش ضد آب گرمتر از مدل غیر ضد آب است. دانستن این موضوع مهم است زیرا پاهای داغ بیشتر مستعد تاول هستند. بنابراین باید به دقت در نظر بگیرید که چه زمانی و کجا بیشتر از کفش های خود استفاده می کنید.

A pair of black, muddy Vasque boots sit on a log hanging over a creek

2. بهترین جوراب های کوهنوردی کدامند؟ قانون طلایی برای جوراب های پیاده روی/کوهنوردی این است که نخی نپوشید. شما باید جوراب پشمی، مصنوعی یا با ترکیبی از این الیاف را انتخاب کنید. جوراب‌های باکیفیت خوب، تناسب راحتی را حفظ می‌کنند و در عین حال حمایت و بالشتک را به همراه دارند. آنها همچنین بسیار بیشتر از انواع ارزان‌تر دوام می‌آورند و آن‌هایی که از پشم مرینو یا الیاف مصنوعی دوخته شده‌اند این قابلیت را دارند که رطوبت را از پای شما دور کنند و خیلی سریع‌تر خشک می‌شوند.

Campers wearing socks on the steps of a camper with a dog also in the doorway

3. آیا به کفی نیاز دارم؟ این بستگی به نوع پاهای شما در هنگام پوشیدن کفش های ترکینگ و کوهنوردی داره که اگه نیاز باشه برای حمایت بیشتر پاها

A close up of a man holding a pair of sneakers with the Sidas insoles sticking out of the top

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *