خرید اینترنتی کتونی, معرفی محصولات

راهنمای انتخاب کفش های پیاده روی در طبیعت

راهنمای انتخاب کفش های پیاده روی در طبیعت

راهنمای انتخاب کفش های پیاده روی در طبیعت

راهنمای انتخاب کفش های پیاده روی در طبیعت: راز پیاده روی اصولی، استفاده از کفش های مناسب است. کفش های پیاده‌روی می‌توانند پاهای شما را راحت نگه دارند، چه در حال راه رفتن از روی صخره‌های ناهموار یا مسیرهای سنگ‌ریزه‌ای یا در حال حمل کوله‌ای سبک یا باری با وزن کم هستید. شما گزینه‌های زیادی برای کفش دارید –  کفش‌های پیاده‌روی کوتاه، چکمه‌ برای پیاده‌روی روزانه . همچنین برندهای زیادی مانند  Merrell، Salomon، Scarpa و Vico وجود دارد. اما چگونه می توان فهمید کدام کفش های کوهنوردی و طبیعت گردی برای پاهای شما مناسب هستند؟ با این نشانگرها شروع کنید: برای پیاده روی به چه کفش یا چکمه ای نیاز دارید؟ دریابید که آیا کفش‌های دویدن در مسیر، کفش‌های طبیعت گردی، کفش‌های پیاده‌روی روزانه  برای ماجراجویی‌های شما مناسب هستند یا خیر. ویژگی هایی که باید به دنبال آنها باشید: در مورد مواد مختلف، ضد آب و موارد دیگر اطلاعات کسب کنید. تا با این نکات بهترین تناسب را داشته باشید (و از پیاده‌روی بدون تاول اطمینان حاصل کنید).

دوندگان تریل دارای گیره های چسبنده در کف پا هستند تا به شما در مسیر حرکت کنند، همراه با بالشتک برای محافظت از پاهای شما در برابر سطوح ناهموار و سنگ ها. این یک احساس راحت و انعطاف پذیر ایجاد می کند، بنابراین برخی از افراد دوست دارند برای پیاده روی در طبیعت و کوه از کفش های مخصوص آن استفاده کنند. 

کف کفش های کوهنوردی و طبیعت گردی همیشه لاستیکی است، اما قسمتی که دور پای شما می پیچد (که اغلب به آن رویه می گویند) می تواند از مواد مختلفی ساخته شود. از چه چیزی ساخته شده است تعیین می کند که هر کفش یا چکمه پیاده روی چقدر مقاوم در برابر آب، تنفس، بادوام و سبک باشد.

چرم تمام دانه: بادوام ترین چرم مقاوم در برابر سایش و مقاوم در برابر آب. این همچنین باعث می شود که سنگین ترین، کمترین قابلیت تنفس و کمترین انعطاف پذیری را داشته باشد.

نوبوک و جیر: چرم بافته که نرم تر و انعطاف پذیرتر از چرم تمام دانه است، اما دوام کمتری دارد و در برابر آب نیز مقاوم است.

مواد مصنوعی: این می تواند به این معنی باشد که از پلی استر، نایلون یا پلی اورتان در ضخامت ها و چگالی های مختلف ساخته شده است. برخی ممکن است خواص چرم را تقلید کنند در حالی که برخی دیگر وزن بسیار سبک‌تری دارند و تنفس بیشتری دارند. به طور کلی، مواد مصنوعی سبک‌تر، تنفس‌پذیرتر، انعطاف‌پذیرتر، ارزان‌تر و سریع‌تر از چرم خشک می‌شوند. اما در مقایسه با چرم، معمولا دوام کمتری دارند و مقاومت کمتری در برابر آب دارند.

مش: قابلیت تنفس را به کفش های پیاده روی اضافه می کند و وزن را کاهش می دهد. از آنجایی که توری آنقدر بادوام نیست، اغلب پانل های مشبک را در مناطق کم سایش پیدا خواهید کرد.

غشاهای ضد آب تنفسی: چرم و برخی از مواد مصنوعی به تنهایی دارای مقاومت عالی در برابر آب هستند. برای ضدآب ساختن کفش‌های پیاده‌روی، بسیاری از کفش‌های پیاده‌روی دارای یک غشای ضد آب هستند که بین لایه‌های داخلی و خارجی قسمت بالایی قرار گرفته است. این باعث می شود کفش ضد آب باشد و در عین حال آن را کمی تنفس کند. برخی از کفش‌ها از فناوری محبوب ضدآب تنفسی مانند GORE-TEX یا eVent استفاده می‌کنند، اما برخی دیگر ممکن است از فناوری داخلی خود استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *