معرفی محصولات, مقالات ورزشی

خصوصیات بهترین کفش دویدن

خصوصیات بهترین کفش دویدن

خصوصیات بهترین کفش دویدن: آیا به کفش دویدن نیاز دارید؟ آیا به فکر خرید کفش دویدن مردانه و زنانه هستید؟ پاسخ کوتاه، بله. در حین دویدن، پاهای شما یک حرکت ساده به نام راه رفتن دویدن را انجام می دهند، روی پاشنه شما فرود می آیند، پای خود را از پاشنه به پا می چرخانند و در نهایت، انگشت پا را از پا در می آورند. هنگامی که شروعبه دویدن میکنید، نیرویی بین یک و نیم تا سه برابر وزن بدن خود اعمال می کنید. کفش های دویدن عمدتاً دو عملکرد دارند. یکی، جذب بخشی از شوک، که به آن بالشتک گفته می شود، و دوم، هدایت یا تشویق پاهای شما به حرکت ایمن و کارآمد در راه رفتن. این کفش ها برای این حرکت ساده طراحی و بهینه شده اند. سایر ورزش ها دارای حرکات مختلف، تغییر ناگهانی سرعت و جهت، توقف، پرش، چرخش هستند. هنگامی که کفشی را که برای ورزش های دیگر طراحی شده است به همراه می آورید، مزایایی را که یک کفش مناسب برای دویدن قرار است داشته باشد، دریافت نمی کنید و به طور بالقوه خود را در معرض خطر بیشتری برای آسیب قرار می دهید.

برای کفش دویدن چقدر باید هزینه کنم؟ کفش های دویدن از قیمت 725 هزار تومان شروع می شوند و تا 3 میلیون تومان و بیشتر می رسند. محبوب ترین مدل ها برای تقریباً هر برندی بین 1 میلیون تومان تا 2 میلیون تومان هستند.  اغلب تفاوت بین کفش های گران تر آنقدر بزرگ نیست. به جای خرید یک کفش دویدن ارزان و با قیمت پایین، توصیه می کنیم به دنبال خرید مدل سال قبل باشید. می توانید انتظار داشته باشید که بین 25٪ تا 40٪ کمتر پرداخت کنید. ما گاهی یک کفش قدیمی و خوب را به جای کفش جدید و ارزان توصیه می کنیم. وقتی 1 میلیون یا بیشتر خرج می‌کنید، معمولاً برای مواد بهتر یا فناوری‌های جدیدتر هزینه می‌کنید، نه لزوماً یک کفش ورزشی دویدن بهتر.

کفش پیاده روی و دویدن آدیداس Adidas Marathon Black Colorfulمهمترین مشخصات کفش دویدن چیست؟ مطالعات اخیر نشان داده است که مهم ترین عاملی که در هنگام خرید کفش دویدن از نظر خطر آسیب باید در نظر گرفت، راحتی و تناسب اندام است. هر مشکل کوچکی در یک کفش هنگام دویدن تشدید می شود. اگر کفش خیلی کوتاه یا خیلی بلند، خیلی پهن یا خیلی باریک است، اگر یک بخیه کوچک در داخل شما را به روشی نادرست مالش می دهد، تصور کنید که هزاران قدم با آن برخورد کنید، همراه با ورم پاهایتان به دلیل تاثیر این کفش. گرما، یا بخیه کوچکی که به یک تاول مناسب می مالد. برای اطمینان از دریافت کفش دویدن مناسب و راحت، به یاد داشته باشید که پاهایتان در طول دویدن متورم می‌شوند، اندازه‌ها و مارک‌های مختلفی را امتحان کنید و قبل از تصمیم‌گیری و بیرون آوردن آن‌ها در اولین دویدن، مقدار زیادی پیاده‌روی در داخل خانه انجام دهید.

countryside-1846093_1920-1024x575.jpg (1024×575)

بالشتک چیست؟ بالشتک شدن خاصیت کفش برای جذب بخشی از ضربه است. همه کفش‌های دویدن دارای بالشتک یکسان نیستند. کفش‌های دویدن حداکثر معمولاً کفی ضخیم‌تری دارند. اصطلاح صحیح ارتفاع پشته است و جذب ضربه بیشتری را ارائه می دهند و همچنین وزن بیشتری دارند. جدای از ترجیحات شخصی، کفش هایی با حداکثر بالشتک به دوندگان سنگین وزن و به طور کلی برای تمرینات روزانه، به ویژه برای دویدن های طولانی که مهمترین چیز راحتی و پیشگیری از آسیب است، توصیه می شود. کفش‌های دویدن با حداقل بالشتک پایین‌تر از زمین هستند، وزن کمتری دارند و محافظت کمتری در برابر ضربه‌ها ایجاد می‌کنند. معمولاً آنها برای دوندگان سبک تر و کارآمدتر در نظر گرفته می شوند که از آنها برای روزهای تمرینی سریعتر یا حتی مسابقات استفاده می کنند.

انواع مختلف بالشتک چیست؟ به دویدن روی ماسه خشک فکر کنید. ضربه به خوبی مهار می شود و راه رفتن راحت است، اما شما خیلی سریع پیش نمی روید. این به این دلیل است که نیرویی که با گام‌های خود به زمین وارد می‌کنید از طریق شن و ماسه پراکنده می‌شود و شوک ضربه را جذب می‌کند، اما نیروی پیشرانه زیادی را نیز جذب می‌کند. ما به این بالشتک مخملی می گوییم. حالا به این فکر کنید که چه زمانی روی ماسه خیس هستید. تاثیر سخت‌تر است، اما می‌توانید سریع‌تر هم پیش بروید. این به همان دلیل اما مخالف قبلی است. ما این را بالشتک پاسخگو می نامیم. پس چه چیزی بهترین است؟ این واقعاً به ترجیحات شخصی بستگی دارد، اما معمولاً برای تلاش‌های آهسته و طولانی خود یک بالشتک مخملی می‌خواهید و برای تمرین و مسابقه سریع‌تر، بالشتک‌سازی پاسخگو می‌خواهید. هنگامی که بالشتک را ترکیبی خوب از مخملی و پاسخگو باشد، آن را متعادل می نامیم.

WaterproofRunningShoes1.jpg (1200×630)

ثبات در کفش دویدن چیست؟ ما می‌توانیم ساعت‌ها در مورد پایداری، کنترل حرکت صحبت کنیم، اما علم اخیر بیشتر افسانه‌های مربوط به پرون شدن و انتخاب کفش‌های دویدن را رد کرده است، بنابراین ما فقط به موارد مرتبط اشاره می‌کنیم. اگر مشکل بی ثباتی در مچ پا و/یا راه رفتن دارید، به دنبال کفش های ساپورت یا پایدار باشید. بنابراین یک دقیقه روی یک پا بایستید، سپس روی پای دیگر بایستید. تکون میخوری؟ آیا سقوط می کنید؟ مطمئناً باید مچ پاها و به طور کلی ثبات خود را تمرین دهید، اما احتمالاً باید به دنبال یک کفش پایدار نیز باشید. یا، نه لزوما. حتی کفش‌هایی که به‌طور دقیق به‌عنوان پایداری به بازار عرضه نمی‌شوند، ممکن است دارای ثبات ذاتی باشند، به ویژه به این که رویه آن‌ها چقدر ساختار یافته یا بدون ساختار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *