تغذیه و سلامت, مقالات ورزشی

۹ تاثیر مثبت پیاده روی برای بهبود سیستم ایمنی

۹ تاثیر مثبت پیاده روی برای بهبود سیستم ایمنی

 

پیاده روی حداقل ۹ تاثیر مثبت و مهم برای بهبود وضعیت سیستم ایمنی و رفتاری بدن دارد.

به گزارش مجله اونلی اسپرت، پیاده روی به عنوان بهترین و ساده ترین ورزش; برای تمامی سنین تلقی می شود و تاثیرات زیادی در بهبود روند زندگی، سلامت و داشتن تناسب اندام افراد دارد و می تواند به صورت تک نفره یا گروهی مدنظر قرار گیرد.

بر اساس آنچه از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در پاسخ به مجله اونلی اسپرت اعلام شده; پیاده روی دارای حداقل ۹ تاثیر مثبت و مهم برای بهبود وضعیت سیستم ایمنی و رفتاری بدن است که بخشی از آن شامل جلوگیری از خوردن هنگام; عصبانیت، کاهش گرسنگی و میل به غذا، کاهش استرس و کورتیزول به عنوان هورمون استرس می شود.

این روانشناس افزود همچنین دیگر آیتم حفظ برنامه غذایی سالم، خواب کافی، مراقبت از سلامت جسمی و حرکات ورزشی روزانه است; که می توانند تاثیر بسیاری در سلامت روان افراد در دوران کرونایی داشته باشند. در چنین شرایطی نباید به هیچ عنوان از نرمش و ورزش غفلت کرد. هر کاری که شامل فعالیت و تحرک جسمی شود; حال فرد را بهتر خواهد کرد. البته به عنوان مثال ممکن است فردی پیاده روی را به عنوان فعالیت جسمانی انتخاب کند; اما اگر هنگام پیاده روی یکسری افکار منفی به فرد هجوم آورد باید نوع ورزش خود را تغییر دهد.

کاهش احتمال ابتلا به بیماری های سخت، کاهش قند خون بعد از وعده غذایی و کاهش درد ناشی از تمرینات قدرتی; از دیگر اثرات مثبت پیاده روی بر سیسم ایمنی و رفتاری بدن است.

همچنین افزایش سلامت روح و روان; روش آسان برای کالری سوزی و بهبود عملکرد مغز را می توان به عنوان دیگر مزایای مثبت پیاده روی بر شمرد.

 

Source/منبع

author-avatar

درباره N.Zahedi

من از مسیری دور به اینجا رسیده ام، بعد از سختی ها و لذت هایی فراوان؛ راهنمایانی گران مایه را ملاقات کرده و نکات گران سنگی آموختم؛ اما این ها کافی نیست، باید رفت، باید دید و شنید و چه لذتهای زیادی که در ادامه مسیر منتظر من اند، نقشه بعدی چیست؟! چه کس میداند، استراحت کافیست، فرداها منتظر ملاقات من اند؛ در آن سوی کوه ها...باید رفت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *