مقالات رشته بدمینتون, مقالات ورزشی

چگونه راکت بدمینتون مناسب انتخاب کنیم

چگونه راکت بدمینتون مناسب انتخاب کنیم

چگونه راکت بدمینتون مناسب انتخاب کنیم

چگونه راکت بدمینتون مناسب انتخاب کنیم: راکت مهمترین وسیله بدمینتون شماست. نوع راکتی که انتخاب می کنید باید با توانایی بازی شما مطابقت داشته باشد. در اینجا چهار نکته برای انتخاب مناسب ترین راکت برای خود آورده شده است.

Derek Wang_Badminton Footwork

1. وزن راکت: وزن راکت معمولا با “U” نشان داده می شود. هرچه این عدد کوچکتر باشد، وزن راکت بدمینتون بیشتر است. یک راکت بدمینتون خوب معمولاً بین 80 تا 100 گرم وزن دارد. 4U: 80-84 گرم 3U: 85-89 گرم 2U: 90-94 گرم 1U: 95-100 گرم وزن ایده آل راکت بدمینتون بر اساس سطح شما چقدر است؟ راکت های سبک بدمینتون برای مبتدیان به شدت توصیه می شود. آنها باید بین 85 گرم تا 89 گرم (3U) وزن داشته باشند زیرا کنترل این راکت ها معمولا آسان تر است. راکت های سبک وزن نیز امکان سرعت نوازش و بازیابی سریع را فراهم می کنند. شما می توانید سرویس های سریع ارائه دهید و به راحتی به سبک های مختلف تغییر دهید. راکت های سبک وزن روی مچ دست و شانه ها نیز آسان تر است و احتمال آسیب دیدگی را کاهش می دهد.

بازیکنان تک معمولاً از راکت‌های کمی سنگین‌تر مانند راکت‌های 3U برای اطمینان از ثبات استفاده می‌کنند در حالی که بازیکنان دو نفره از راکت‌های 4U برای سرعت بیشتر استفاده می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد در مقابل حریفان خود سریع‌تر واکنش نشان دهند.

2. نقطه تعادل جدا از وزن، راکت ها را می توان بر اساس نقطه تعادل آنها یا جایی که وزن راکت تا حد زیادی در آن قرار دارد، دسته بندی کرد. برای تعیین نوع تعادل راکت، انگشت خود را کمی زیر سر راکت قرار دهید تا ببینید راکت به کدام سمت کج می‌شود.

تعادل سر سنگین راکت بدمینتون سنگین

head heavy badminton racket

سرتصویر: گری یانگ/ ورزش سنگاپور

یک راکت سر سنگین جرم بیشتری به سمت سر راکت دارد. این راکت ها می توانند قدرت را در ضربات افزایش دهند و برای بازیکنانی مناسب هستند که دوست دارند یک بازی قدرتمند را از پشت زمین انجام دهند. این نوع راکت مخصوصاً برای رالی ها مفید است زیرا می تواند خلع سلاح های بسیار طولانی ایجاد کند، بنابراین قطعاً یک سلاح برای کسانی است که بازی آنها حول مبادلات طولانی می چرخد.

تعادل سر سبک راکت بدمینتون

head light badminton racket

سبک سر در تصویر: گری یانگ/ ورزش سنگاپور

از طرف دیگر یک راکت هد لایت وزن کمتری نسبت به سر راکت دارد. از این رو، کنترل و چرخاندن راکت بسیار آسان‌تر است و در بین بازیکنان دو نفره که نیاز به واکنش سریع در برابر ضربه‌های حریف دارند، محبوب هستند. دستکاری و چرخاندن این نوع راکت بسیار ساده تر است، بنابراین زمان واکنش را کاهش می دهد. همچنین سرعت بسیار بیشتری در تور ارائه می دهد و به شما امکان می دهد یک بازی را در زمین جلو بکشید.

سر متعادل 

even balance badminton racket

راکت متعادل بدمینتون تصویر: گری یانگ/ ورزش سنگاپور

همانطور که از نام آن پیداست، یک راکت تعادلی یکنواخت طراحی شده است تا حد وسط بین راکت تعادل سر سنگین و سر سبک را فراهم کند. اگر مطمئن نیستید که به دنبال چه نوع سبک بازی هستید، یک راکت متعادل در این مورد مناسب ترین است. اگر به تازگی بازی را شروع کرده‌اید، این راکت بهترین گزینه برای شروع خواهد بود. هنگامی که سبک بازی خود را مشخص کردید، سپس می توانید برای بهبود کلی بازی خود به نسخه های Head-Heavy یا Head-Light بروید.

3. کشش زه: کشش زه راکت را با فشار دادن کف دست خود روی سیم‌ها تست کنید و ببینید چقدر فرو می‌رود. عمق فرورفته 1 میلی متری سیم کشش ایده آل برای اکثر بازیکنان است. اگر تمایل دارید نیروی بیشتری را به ضربات خود وارد کنید، به کشش بالاتری برای رشته های راکت خود نیاز خواهید داشت. برای مبتدیان، 22 تا 23 پوند کشش خوبی برای شروع است. توجه داشته باشید که استانداردهای کشش از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است زیرا دما بر کشش رشته ها تأثیر می گذارد – معمولاً برای افرادی که در مناطق گرمسیری زندگی می کنند به زه راکت بالاتر نیاز است زیرا رشته ها در مکان های گرم تر گسترش می یابند.

4. گرفتن دست: دو عامل اصلی بر چسبندگی راکت تأثیر می‌گذارند، یعنی نوع و اندازه آن.

انواع دسته بدمینتون: دو نوع دسته بدمینتون وجود دارد – حوله ای و مصنوعی. دسته های حوله ای نرم تر هستند و برای جذب عرق خوب هستند. با این حال، آنها را مستعد تجمع میکروب ها و باکتری ها می کند. به این ترتیب، دستگیره های حوله در مقایسه با دستگیره های مصنوعی نیاز به تعویض مکرر دارند. از سوی دیگر، دستگیره‌های مصنوعی نرم و کم‌تر هستند. با این حال، به دلیل توانایی ضعیف در جذب عرق، آنها را راحت تر می کند. ب اندازه دسته های بدمینتون اکثر دستگیره های راکت در چهار اندازه هستند. بازیکنانی که برای تولید قدرت بیشتر احساس سفت‌تر را ترجیح می‌دهند، دستگیره‌های بزرگ‌تر مورد علاقه بازیکنانی است. از سوی دیگر، بازیکنانی که دوست دارند از فریب در بازی‌های خود استفاده کنند، دستگیره‌های کوچک‌تری را ترجیح می‌دهند زیرا مانورپذیری بهتری را ممکن می‌سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *