مقالات ورزشی

تاریخچه ورزش پدل

تاریخچه ورزش پدل

تاریخچه ورزش پدل:

پادل به عنوان یک ورزش در سال 1969 در استراحتگاه ساحلی مکزیک آکاپولکو آغاز شد. بنیانگذار پادل. انریکه کورکوئرا، یک تاجر ثروتمند بود. در خانه، او فضای کافی برای قرار دادن در زمین تنیس را نداشت، بنابراین ورزش مشابهی را ارائه کرد. او زمینی به ابعاد 10 در 20 متر ایجاد کرد و با دیوارهایی به ارتفاع 3-4 متر احاطه شده بود. یک تور زمین را به دو طرف مساوی تقسیم کرد. به دلیل زمین بازی کوچکتر، او تصمیم گرفت با راکت های چوبی که کوچکتر از راکت های تنیس سنتی بودند بازی کند.

Padel Sport

Padel-Tennis که با نام های Padel یا Paddle نیز شناخته می شود، ریشه در نوع نه چندان محبوب تنیس محصور به نام پلتفرم تنیس دارد. انریکه کورکوئرا در سال 1969 تصمیم گرفت زمین اسکواش خود را در خانه اش در آکاپولکو (مکزیک) با عناصری از پلتفرم تنیس تطبیق دهد که او آن را “Paddle Corcuera” نامید. او را مخترع پدل می دانند. دوست اسپانیایی انریکه آلفونسو از هوهنلوه-لانگنبورگ این اختراع جدید را در خانه انریکه امتحان کرد و فوراً عاشق شد. بلافاصله پس از آن، او تصمیم گرفت اولین دو زمین پادل را در یک باشگاه تنیس در ماربلا (اسپانیا) ایجاد کند.

ورزش پدل

این در سال 1974 بود. با این وجود آلفونسو تغییرات کمی را از طرح‌های اصلی انریکه اعمال کرد تا آن را رقابتی‌تر کند،در ابتدا، پدل فقط توسط نخبگان مکزیکی بازی می شد.در همین حال، در سال 1975، خولیو مندیتگی، عضو آرژانتینی باشگاه تنیس آلفونسو در ماربلا، همین علاقه را داشت و تصمیم گرفت این ورزش را به آرژانتین وارد کند. در آرژانتین، پادل با بیش از 10000 زمین و 2 میلیون بازیکن به یک ورزش ملی تبدیل شد. در اسپانیا تعداد بازیکنان در دهه 90 به 1 میلیون نفر رسید و آن را به یکی از سریع ترین ورزش های در حال رشد در جهان تبدیل کرد. در سال 2014 تخمین زده شد که در سراسر جهان بیش از 10 میلیون نفر به این ورزش مشغول هستند. اسپانیا و آرژانتین باقی می مانند. تا به امروز، کشورهای برتر در مسابقات رسمی و مسابقات بین المللی. پادل تقریباً 25 سال طول کشید تا در سراسر جغرافیای اسپانیا گسترش یابد. سرانجام در اوایل دهه 2000 بیش از 500 باشگاه پادل و بسیاری از هتل‌های اسپانیایی وجود داشت که قبلاً به عنوان فعالیت ورزشی پادل کورت گنجانده شده بودند. در سال 2005 پادل با بیش از 1000 باشگاه در اسپانیا به خوبی تثبیت شد. این زمانی بود که مهم ترین انجمن های پادل با هم تصمیم گرفتند یک قهرمانی بین المللی را که به طور کامل در اسپانیا برگزار می شود، راه اندازی کنند. این شروع تور Padel Pro بود که تا سال 2012 ادامه داشت. به خصوص از سال 2010 این ورزش به طور مداوم در سراسر جهان در حال رشد و شکوفایی بوده است و اکنون برای بسیاری از مردم به عنوان سریع ترین ورزش در حال رشد در سراسر جهان شناخته می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *