اخبار ورزشی

خیلی از افراد شاغل در باشگاه ها بیکار شدند

مربی و داور بین المللی رشته بدنسازی بر لزوم حمایت دولت از باشگاه های ورزشی در شرایط فعلی تاکید کرد و گفت: بسیاری از باشگاه ها به تعطیلی کشیده شدند و افراد زیادی شغل خود را از دست دادند.

اکبر خزایی در گفتگو با مجله اونلی اسپرت، درباره میزان مقاومت سیستم ایمنی ورزشکاران در برابر ویروس کرونا اظهار کرد: در شرایطی که تعداد جلسات تمرین ۳ الی ۴ جلسه در هفته و هر جلسه تمرین حدودا یکساعت تا یکساعت و سی دقیقه به طول باشد باعث تقویت سیستم ایمنی ورزشکاران در برابر ویروس کرونا خواهد شد.

وی افزود: حتی در شرایطی هم که فرد مبتلا این موضوع را در دستور کار قرار دهد، روند بهبودی وی سریع تر می شود و زودتر از شر این ویروس نجات پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به تاثیر مخرب ورزش شدید بر سیستم ایمنی بدن برابر ویروس کرونا، تصریح کرد: اگر این مقدار زمان ورزش بیشتر و با شدت بالا جهت آماده سازی مسابقات و قهرمانی باشد و بدن ورزشکار به سمت اورترینینگ یا بیش تمرینی پیش برود به دنبال آن سیستم ایمنی هم دچار ضعف و اختلال خواهد شد و ریسک ابتلا نیز بالاتر خواهد رفت. در این بین ورزشکارانی هستند که از استروییدهای آنابولیک استفاده می کنند که این دسته دارویی خود نیز دچار اختلال شدید و پایین آمدن قدرت سیستم دفاعی بدن می شود.

خزایی افزود : شرایط ورزش کردن در اپیدمی کرونا ویروس متفاوت و دشوار است خصوصا با ماسک که باید با آن کنار بیاییم و تمرینات را با شدت پایین انجام دهیم و حین ورزش استراحت لازم را داشته باشیم تا دچار هیپوکسی و کاهش سطح سچوریشن نشویم اما متاسفانه برخی به آن توجه نمی کنند و در حین ورزش از ماسک استفاده نمی کنند، حتی در زمان انجام تمرینات هوازی در صورت ناقل بودن و عدم استفاده از ماسک با توجه به دم و باز دم‌های عمیقی که صورت می‌گیرد ویروس براحتی در کل محیط سالن پخش می شود و باعث ابتلای دیگر ورزشکاران به ویروس کرونا خواهد شد.

داور بین المللی رشته بدنسازی در ادامه درباره مشکلات معیشتی باشگاه داران و مربیان در پی تعطیلی باشگاه ها گفت: خیلی از باشگاه های استیجاری تعطیل شدند و آن دسته از باشگاه هایی که حتی ملک آنها استیجاری نیست به دلیل ضرر مالی زیاد در حال تعطیلی هستند. شیوع ویروس کرونا باعث شد بسیاری از افراد شاغل در باشگا ه ها َشغل خود را از دست بدهند و با مشکلات عدیده معیشتی روبرو شوند.

وی در پایان گفت: اگر دولت فکری به حال باشگاه ها نکند و روند تعطیلی آن ادامه پیدا کند در دوران بعد از کرونا با کمبود سرانه ورزشی و افزایش فاصله مردم با ورزش روبرو خواهیم شد که حاصل آن بوجود آمدن شیوع بیماریهای قلبی عروقی، فشار خون، چاقی، افسردگی، پوکی استخوان و …. خواهد بود.

Source/منبع

author-avatar

درباره N.Zahedi

من از مسیری دور به اینجا رسیده ام، بعد از سختی ها و لذت هایی فراوان؛ راهنمایانی گران مایه را ملاقات کرده و نکات گران سنگی آموختم؛ اما این ها کافی نیست، باید رفت، باید دید و شنید و چه لذتهای زیادی که در ادامه مسیر منتظر من اند، نقشه بعدی چیست؟! چه کس میداند، استراحت کافیست، فرداها منتظر ملاقات من اند؛ در آن سوی کوه ها...باید رفت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *