مقالات ورزشی

خاص ترین لباس ها در بازی های المپیک +عکس

طراحی برخی ها لباس ها در بازی های المپیک باعث شد بسیار مورد توجه قرار بگیرند و جزو خاص ترین لباس های المپیک باشند.

به گزارش مجله اونلی اسپرت، نوع لباس و پوششی که ورزشکاران در بازی های  المپیک دارند، همواره مورد توجه بوده و طراحی لباس هایی که ورزشکاران در طول رقابتها و مراسم های افتتاحیه و اختتامیه می پوشند اهمیت زیادی پیدا کرده است.
اکنون به بررسی چند لباسی می پردازیم که در طول بازی های المپیک بسیار توجه قرار گرفته اند.

* المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا
لباس تیم بسکتبال لیتوانی در طول مسابقه سفید با خطوط زرد، سبز  و قرمز  بود و هیچ چیز عجیب غریبی نداشت اما زمانی که این تیم برنده مدال برنز المپیک شد و روی سکو رفت تا مدال خود را بگیرد تمام تماشاگران متحیر شدند. لباس بازیکنان لیتوانی مانند یک آتش بازی از رنگ ها بود. گروه معروف the grateful dead که یک گروه موسیقی در آمریکا بود، برای کمک به این تیم برای اینکه به المپیک برود، کمک مالی کرد و از طراح خود خواست لباسی را برای این تیم طراحی کند که بازیکنان تیم لیتوانی این لباس را در مراسم اهدای مدال برتن کردند و سورپرایزی برای  همه بود.

ورزشکاران مرد استرالیا در این المپیک لباس هایی را بر تن کردند که بسیار جالب  و به یادماندنی بود.

*المپیک ۲۰۰۰ سیدنی
ژاپنی ها در این مراسم شنل های رنگارنگی روی لباس های خود پوشیده بودند که بسیار خیره کننده بود.

*المپیک ۲۰۰۴ آتن
در مراسم افتتاحیه لباسی که ورزشکاران زن ژاپن بر تن کردند بسیار مورد توجه قرار گرفت. روی لباس آنها از یک گل سنتی استفاده شده بود که این گل در فرهنگ ژاپن نشان دهنده زیبایی زنانه است. المپیک آتن نقطه عطفی برای ورزش ژاپن بود و توانست ۳۷ مدال بگیرد که ۱۶ مدال آن طلا بود. همچنین برای اولین تعداد زنان ورزشکار ژاپنی  (۱۶۷ نفر) بیشتر از مردان ورزشکار (۱۳۹نفر) بود.

دختر باب مارلی خواننده مطرح جاماییکایی لباس مراسم افتتاحیه تیم جاماییکا را طراحی کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

*المپیک ۲۰۱۲ لندن
لباس تیم آلمان در مراسم افتتاحیه بسیار مورد توجه قرار گرفت و رنگ لباس های آنها مانند آبنبات رنگی بود.

*المپیک ۲۰۱۶ ریو
لباس کانادا جزو شیک ترین لباس ها بود. چه کسی می دانست که یک برگ غول پیکر درخت افرا اینقدر می تواند زیبا به چشم بیاید؟

*سبک خاص قهرمان المپیک
ادوین کارلی موسی دارای دو مدال طلا  و یک نقره المپیک  در دو۴۰۰ متر با مانع است. لباس او مشکل خاصی نداشت اما عینک آفتابی که بر چشم می زد و حتی در هنگام رقابت نیز آن را بر چشم داشت باعث شهرت هر چه بیشتر او شد. او در طول مسابقه از عینک آفتابی شیکی استفاده می کند که مانند یک ستاره راک در پیست دوومیدانی بود.

انتهای پیام

Source/منبع

author-avatar

درباره N.Zahedi

من از مسیری دور به اینجا رسیده ام، بعد از سختی ها و لذت هایی فراوان؛ راهنمایانی گران مایه را ملاقات کرده و نکات گران سنگی آموختم؛ اما این ها کافی نیست، باید رفت، باید دید و شنید و چه لذتهای زیادی که در ادامه مسیر منتظر من اند، نقشه بعدی چیست؟! چه کس میداند، استراحت کافیست، فرداها منتظر ملاقات من اند؛ در آن سوی کوه ها...باید رفت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *