اخبار ورزشی

سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان ایران: اعتماد به نفس نداشتیم

نیکا بیک‌لیک لی می‌گوید از آنجایی که زنان بسکتبالیست ایران بدون بازی تدارکاتی راهی انتخابی المپیک شده‌اند، در دیدار اول مقابل ژاپن اعتماد به نفس لازم را نداشتند اما در دیدار برابر تایلند مستحق پیروزی بودند.

به گزارش مجله اونلی اسپرت، تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران روز چهارشنبه، ۵ خرداد در اولین روز از رقابت‌های انتخابی المپیک دو بازی انجام داد که مقابل ژاپن با نتیجه ۴ بر ۲۱ و برابر تایلند با حساب ۲۰ بر ۲۱ شکست خورد.
نیکا بیک‌لیک‌لی، سرمربی ایران در مورد دیدار مقابل ژاپن به مجله اونلی اسپرت گفت: ژاپن تیمی بسیار قوی است و با توجه به اینکه قهرمان جام جهانی ۲۰۱۹ بود، می‌دانستیم حریف بسیار قدری است. تمام کسانی که در محل مسابقات بودند از عملکرد این تیم مقابل استرالیا شوکه شدند، چون استرالیا تا مسابقات روز گذشته مقابل ژاپن نباخته بود، اما ژاپن نشان داد که با برنامه بلند مدت، سیستم و سطحی بالا وارد مسابقات شده و در بسکتبال سه نفره پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته‌ است.
او افزود: ژاپن برخلاف تصور ما و حتی فیبا روز اول خارق‌العاده بود. از طرفی ما از سال ۲۰۱۹ تا الان در هیچ مسابقه بین‌المللی شرکت نکرده بودیم، بنابراین بازی برابر تیم‌هایی که همیشه در اردو و مسابقه به سر می‌برند، خیلی شرایط سختی است‌. بازی اول را در شوک و عدم اعتماد به نفس به دلیل کمبود مسابقه پیش از این رویداد بودیم، کارهای مد نظرمان به دلیل فشار دفاعی ژاپن قابل اجرا نبود و نتیجه را واگذار کردیم.
بیک‌لیک‌لی به دیدار دوم ایران مقابل تایلند اشاره و بیان کرد: در بازی دوم خیلی قشنگ‌تر بازی کردیم اما متاسفانه نتیجه چیزی نشد که می‌خواستیم. تایلند چند شوت که شاید تاکتیتک خاصی هم نداشت، انجام داد و پیروز شد. شوت دو امتیازی ثانیه‌های آخر و پس از آن امتیاز تک به تکی که گرفت، همه دست به دست هم داد و نتوانستیم نتیجه را حفظ کنیم.
او عملکرد تیم ایران مقابل تایلند را خوب ارزیابی کرد و گفت: ما در کاپ آسیا ۲۰۱۹ مقابل این تیم بازی کرده بودیم و با نتیجه ۱۴ بر ۲۱ شکست خوردیم اما اکنون که خودمان را با خودمان در آن سال مقایسه می‌کنم، استحقاق برد داشتیم.
سرمربی تیم ملی ایران به دیدارهای روز جمعه، ۷ خرداد اشاره کرد و گفت: دو بازی خیلی سخت با اوکراین و استرالیا داریم. اوکراین در دیدار با استرالیا تا دقایق آخر گام به گام پیش رفت و نشان داد که تیم قابلی است. استرالیا هم برای همه بسکتبالیست‌ها شناخته شده است، بنابراین کار بسیار سختی داریم اما تمام تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم گوشه‌ای از زحمات بازیکنان و کل مجموعه‌ای که کنارمان بودند را نمایش دهیم.
به گزارش مجله اونلی اسپرت، تیم ایران در روز پایانی دور گروهی، جمعه (۷ خرداد) دو بازی انجام می‌دهند. ملی‌پوشان از ساعت ۱۵ و ۳۵ دقیقه مقابل اوکراین به میدان می‌روند و از ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه برابر استرالیا قرار می‌گیرند.
این مسابقات ۵ تا ۹ خرداد ۱۴۰۰ به میزبانی اتریش و در دو بخش مردان و زنان برگزار و ۳ سهمیه المپیک (در هر بخش مردان و زنان) توزیع می‌شود. ایران در گروه B با ژاپن، اوکراین، تایلند و استرالیا هم‌گروه است.
ایران با ترکیب شادی عبدالوند، معصومه اسماعیل‌زاده، دلارام وکیلی و نگین رسولی‌پور و با سرمربیگری نیکا بیک‌لیک‌لی در این مسابقات شرکت کرده است.
انتهای پیام
Source/منبع

author-avatar

درباره N.Zahedi

من از مسیری دور به اینجا رسیده ام، بعد از سختی ها و لذت هایی فراوان؛ راهنمایانی گران مایه را ملاقات کرده و نکات گران سنگی آموختم؛ اما این ها کافی نیست، باید رفت، باید دید و شنید و چه لذتهای زیادی که در ادامه مسیر منتظر من اند، نقشه بعدی چیست؟! چه کس میداند، استراحت کافیست، فرداها منتظر ملاقات من اند؛ در آن سوی کوه ها...باید رفت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *