مقالات رشته پینگ پنگ, مقالات ورزشی

راهنمای انتخاب راکت پینگ پنگ مناسب

راهنمای انتخاب راکت پینگ پنگ مناسب - اونلی اسپرت

راهنمای انتخاب راکت پینگ پنگ مناسب

راهنمای انتخاب راکت پینگ پنگ مناسب | انتخاب یک راکت پینگ پنگ مناسب با توجه به تنوع راکت های موجود در بازار، می تواند کار دشواری باشد. موارد زیادی از جمله تیغه، وزن راکت، ضخامت دسته، لاستیک و … وجود دارند که در انتخاب یک راکت استاندارد، تاثیرگذار می باشند. با وجود تنوع موجود در بازار، نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند بهترین راکت را برای خود انتخاب نمائید.

انتخاب راکت مناسب برای هر بازیکن پینگ پنگ بسیار مهم می باشد. بسته به اینکه یک بازیکن مبتدی، متوسط یا پیشرفته هستید، به انواع مختلفی از راکت نیز نیاز دارید. فراتر از سطح مهارت شما، تعداد دفعات بازی و مکان بازی (داخل یا خارج از خانه) نیز فاکتورهای کلیدی ای در انتخاب راکت برای شما هستند. در این مقاله می خواهیم با بیان نکاتی، شما را در انتخاب راکت پینگ پنگ متناسب با خود یاری نمائیم:

اهداف افراد از ورزش پینگ پنگ

انتخاب راکت به معنای یافتن تعادل مناسب بین کنترل و سرعت توپ می باشد. انتخاب یک راکت مناسب بر اساس سطح خود، می تواند نشاط و شادابی شما را دو چندان نماید. اهداف افراد با توجه به سطح بازی و مهارت آنان تعیین می شود:

  • اگر بازیکنی مبتدی هستید:
    • هدف: هدف شما بازی و تفریح با خانواده یا دوستان بوده و هرازگاهی به ورزش پینگ پنگ می پردازید.

به عنوان یک مبتدی، شما به دنبال راکتی هستید که بهترین تجربه بازی را در اختیار شما قرار داده و به شما کمک کند که بر روی توپ کنترل بهتری داشته باشید پس باید راکت هایی با کنترل بالا را انتخاب نمائید.

راکت شما باید برای بازی با دوستان یا خانواده مناسب باشد. این راکت ها اغلب چرخش کمی داشته ولی دارای قیمتی مناسب و پایین تر نسبت به رده های متوسط و حرفه ای هستند.

  • اگر بازیکنی متوسط هستید:
    • هدف: هدف شما مجددا بازی و تفریح با خانواده یا دوستان بوده و هرازگاهی به ورزش پینگ پنگ می پردازید اما در اینجا شما می خواهید اصولی بازی کرده و بازری خود را بهبود ببخشید.

راکت های متوسط به شما کمک می کنند تا سطح بازی خود را بالا برده و سرعت و چرخش ضربات خود را افزایش دهید. این سطح از راکت ها به شما اجازه می دهند بدون از دست دادن کنترل توپ، ضربات چرخشی عالی ای بزنید.

  • اگر بازیکنی حرفه ای هستید:
    • هدف: هدف شما از بازی شرکت در مسابقات یا افزایش مهارت های پینگ پنگی در بالاترین سطح می باشد که تنها با راکت های حرفه ای میسر می شود.

شما به راکتی حرفه ای نیاز دارید که به شما امکان دهد ضربات قدرتمندی را با دقت بالا بزنید. شما انتظار بهترین ها را دارید. بنابراین راکت شما باید عملکردی بی عیب و نقص داشته باشد.

ویژگی های مهم در انتخاب راکت پینگ پنگ مناسب

حال که افراد اهداف خود برای ورزش پینگ پنگ مشخص نمودند، باید راکتی متناسب با سطح خود نیز انتخاب نمایند. به طور کلی، راکت های پینگ پنگ از چهار قسمت اصلی شامل تیغه، لاستیک فور هند و لاستیک بک هند (رویه های راکت)، اسفنج و دسته تشکیل شده اند.

هنگام انتخاب در بین راکت های پینگ پنگ، بهتر است موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

  • نحوه گرفتن دسته راکت پینگ پنگ

نحوه قرارگیری راکت در دستان بازیکنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گرفتن راکت های پینگ پنگ به دو دسته عمده تقسیم بندی می ش.د که عبارتند از:

    • سبک Shakehand: بسیاری از بازیکنان قرارگیری Shakehand را ترجیح می دهند در حالی که برخی دیگر قرارگیری Penhold را ترجیح می دهند. اصطلاح Shakehand به نحوه گرفتنی اشاره دارد که در آن شخص، راکت را طوری نگه می دارد گویی که در حال دست دادن می باشد.
    • سبک Penhold: اصطلاح Penhold به گرفتنی اشاره دارد که در آن راکت در زیر دست قرار می گیرد (تقریباً به گونه ای که ژاپنی ها و چینی ها از چوب غذاخوری استفاده می کنند).

اینکه کدام یک از این دو گرفتن را ترجیح می‌دهید، نوع دسته‌ای را که ترجیح می‌دهید تعیین می کند.

  • سبک بازی

نحوه بازی تأثیر مستقیمی بر نوع راکتی که انتخاب می کنید دارد. به عنوان مثال، اگر سبک بازی دفاعی ای دارید که نیازمند کنترل و دقت بیشتری برای شکست دادن حریف خود می باشید، راکت هایی با دقت و کنترل بالاتری نیاز دارید.

  • تیغه

هسته راکت شما بوده و تعیین کننده قدرت، کنترل و راحتی ضربات در راکت است. تیغه ها با انواع لایه های چوبی ساخته شده و اغلب با کربن یا سایر الیاف مصنوعی مخلوط می شوند. تیغه ها از نظر وزن بسیار متفاوت می باشند و می توان بر اساس سبک بازی خود (دفاعی،تهاجمی یا دو حالته)، یکی از آنان را انتخاب نمود.

  • لاستیک (رویه)

لاستیک روی راکت بیشترین تاثیر را در چرخش و قدرت ضربات راکت دارد. لاستیک و اسفنج با هم کار می کنند تا در هنگام ضربه زدن، بیشترین تاثیر را بر روی توپ بگذارند. برخی از بازیکنان روی سرعت و قدرت ضربات به توپ تمرکز می کنند در حالی که برخی دیگر روی چرخش یا کنترل بر روی توپ تمرکز می کنند.

استفاده از راکت های پینگ پنگ مناسب برای سبک بازی خود بسیار مهم می باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد راکت و لوازم پینگ پنگ، همین امروز با مشاوران فروشگاه ورزشی اونلی اسپرت تماس بگیرید.

برای مشاهده راکت های پینگ پنگ موجود در فروشگاه ورزشی اونلی اسپرت، بر روی لینک کلیک فرمائید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *